غـــــلامـــــان

رویـدادهــای خـبــری مـنـطقــه غــلامــــان

غـــــلامـــــان

رویـدادهــای خـبــری مـنـطقــه غــلامــــان

بازگشایی بازارچه پرسه سو به نتیجه نرسید

| دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۲۹ ق.ظ

استاندار خراسان‌شمالی گفت: بحث راه‌اندازی بازارچه‌ی پرسه سو به نتیجه نرسید و وزارت خارجه به شفافیت اعلام کرده است که امکان بازگشایی این بازارچه در نقطه‌ی مرزی این استان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌شمالی، «سیدعلی‌اکبر پرویزی» در میز کشور ترکمنستان که در خراسان‌شمالی برگزار شد، افزود: این امر به علت مخالفت‌های کشور ترکمنستان است.

وی ادامه داد: البته بازارچه‌هایی که در حوزه‌ی شمالی کشور وجود دارد، هم‌چون بازارچه‌های «اینچه برون»، لطف‌آباد و باجگیران نیز چندان فعال نیستند و بیشتر فعالیت آنها در خصوص نقل و انتقال کالا بوده است.

پرویزی خاطرنشان کرد: ما راهی جزء صادرات برای برطرف کردن ضعف تولید نداریم، در غیر این صورت باید به سوی دپو کردن کالا و تضییع شدن آنها پیش برویم.

وی یادآور شد: هم‌اکنون کارخانه‌های لبنی در این استان با 20 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند و یا تعدادی از آنها غیرفعال شده‌اند، بنابراین چاره‌ای نداریم که به سوی بازارهای جهانی گام برداریم.

مقام عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: ما اشتباهات زیادی در ابتدای فروپاشی نظام سابق شوروی داشتیم که بی‌رویه و بدون توجه به اصول بهداشتی کالا صادر کردیم و همین امر سبب شد تا ما بازارهای خود را در آن کشورها از دست دهیم و آنها به‌دنبال بازارهای جدید رفتند.

  • ۹۳/۰۵/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی