غـــــلامـــــان

رویـدادهــای خـبــری مـنـطقــه غــلامــــان

غـــــلامـــــان

رویـدادهــای خـبــری مـنـطقــه غــلامــــان

تلاش برای بازگشایی بازارچه پرسه سو

| دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۲۹ ق.ظ

 سید علی اکبر پرویزی در جلسه میز کشوری ترکمنستان که با حضور تجار فعال استان و همچنین نمایندگان 12 استان برگزار شده اظهار کرد: فعالان سیاسی و اقتصادی کشور باید با بررسی های خود ارزش بازگشایی این محور را تعیین کنند تا ببینند نیاز به ورود رسمی رئیس جمهور برای بازگشایی این بازارچه هست یا نیست.

وی با بیان اینکه با تلاش های دولت کنونی امیدواریم معاملات ما با دنیا بهبود پیدا کند افزود: اقدامات دولت تدبیر و امید به گونه بوده که فضای عمومی دنیا را در زمینه های مختلف به نفع کشور رغم زده و سبب بهبود فعالیت های سیاسی اقتصادی شده است.

پرویزی رونق بخش خصوصی را یکی از راه حل های اصلی افزایش تعاملات ما با بازار جهانی اعلام کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا کشور ما از صادرات تک محصولی خارج شده از مواد خام خود استفاده بیشتر کرده و بیش از پیش به سوی صادرات محصولات متنوع روی بیاورد.

وی با بیان اینکه نگاه دولت های پنج دوره گذشته نیز بر خروج از صادرات تک محصولی بوده اما در این زمینه توفیقی حاصل نشده است افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این دولت انجام گرفته که از جمله آن می توان به پالایشگاه پارس جنوبی اشاره کرد که در آن نمی شود فراورده های نفتی را به مواد با ارزش تری تبدیل کرد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: صادرات یک نیاز برای جامعه محسوب می شود به طوری که اگر این امر انجام نشود حتی در صورت وجود ظرفیت تولید بیشتر باید به سوی انبار کردن کالاها و مواد پیش برویم که این امر نشان دهنده اهمیت بالای امر صادرات است.

  • ۹۳/۰۵/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی