غـــــلامـــــان

رویـدادهــای خـبــری مـنـطقــه غــلامــــان

غـــــلامـــــان

رویـدادهــای خـبــری مـنـطقــه غــلامــــان

میز کشور ترکمنستان بنا به پیشنهاد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی و توسط اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد که در آن تعدادی از مهمانان و همچنین فعالان بخش صادرات و بازرگانان به ایراد سخن پرداختند.

آنچه که در این میان حائز اهمیت بوده ابطال مصوبه بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو خراسان شمالی در دولت یازدهم و از سویی دیگر برگزاری این نشست بوده که یکی از اهداف آن نیز بازگشایی این بازارچه عنوان می‌شود.

به گزارش فارس، موضوع لغو مصوبه بازارچه مرزی پرسه سو در تاریخ 21/4/93 طی مصوبه 43211 /50456ح، تصویب نام شماره 89852/ت45059ح مورخه 8/5/1391 بنا به پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط دولت ملغی شده است.

البته استاندار خراسان شمالی روز گذشته تلویحاً به این موضوع اشاره و همچنین عدم رقبت کشور ترکمنستان برای ایجاد این بازارچه و معبر مرزی از سوی ترکمنستان را در نشست مطرح کرد.

برای احیای درخواست مصوبه ایجاد بازارچه مرزی پرسه سو نیز نیاز به یک پروسه زمانی نسبتاً بلندی بوده که ابتدا بایستی موضوع در استان طرح و بررسی و در نهایت به تصویب برسد.

پس از تصویب این درخواست استان، موضوع در وزارت صنعت و معدن مطرح و در صورت موافقت باید برای بررسی به دولت ارائه شود.

این درخواست استان در صورت تصویب دولت مجدداً به عنوان یک مصوبه مطرح که پیگیری‌های لازم برای راه اندازی این بازارچه بایستی انجام که قاعدتاً این فرایند نیاز به چندین سال پیگیری دارد.

  • ۹۳/۰۵/۲۸

نظرات  (۱)

با سلام
منبع اخبار را زیر خبر بنویس.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی