غـــــلامـــــان

رویـدادهــای خـبــری مـنـطقــه غــلامــــان

غـــــلامـــــان

رویـدادهــای خـبــری مـنـطقــه غــلامــــان

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دهیاری ها به مدیریت آب در روستا کمک خواهند کرد

| چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۸ ب.ظ

مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری گفت:یکی از برنامه های اصلی ما برای مدیریت و کمک به آبرسانی  روستاها دخالت دادن دهیاری ها در این موضوع است.

عبدالله قدرتی در گفتگو با صداو سیمای استان اظهار داشت: برای این مدیریت توسط دهیاری ها، شهرستان جاجرم به مدت یکسال به عنوان پایلوت این اقدام انتخاب شده که اگر بازخورد خوبی بدست آمد به سایر شهرستانها نیز تعمیم خواهیم داد.روستاها دخالت دادن دهیاری ها در این موضوع است.

وی با بیان اینکه سال گذشته به 150 روستای استان آبرسانی سیار انجام شده، ادامه داد:از ابتدای سالجاری تا کنون به 60 روستا آبرسانی سیار صورت گرفته است.
قدرتی خاطرنشان کرد:یکی از مشکلات ما در حوزه آبرسانی به روستاها تامین آب نیست بلکه آب شرب مورد نیاز تامین می شود اما بحث دام روستاییان جدا از موضوع آب منازل آنها نیست که این موضوع نیاز به  تامین آب بسیاری دارد که با کسری آب مواجه می شویم.
وی اضافه کرد:برای رفع چنین مشکلاتی دنبال انجام کارهای مشارکتی با اداره آب و فاضلاب روستایی هستیم.

قدرتی تصریح کرد: یک سوم شبکه های آبرسانی در حوزه روستایی فرسوده هستند که برای رفع این معضل تکالیفی بر دوش اداره

آب و فاضلاب است و از سوی دیگر نیز امکانات و ابزار آلاتی نیز از سوی این دفتر در اختیار روستاها گذاشته میشود.
وی گفت: 4500 کیلومتر طول شبکه های آبرسانی در روستاهاست که با توجه به پراکندگی روستاها انجام کار آبرسانی برای ما سخت تر و هزینه بر است که برای این موضوع احداث مجتمع های آبرسانی پیش بینی شده است.
قدرتی در ادامه توضیح داد:45 میلیارد تومان برای ساخت 12 مجتمع آبرسانی در سفر رییس جمهور به این استان تصویب شد که این کار در حوزه روستایی و اداره آب و فاضلاب در حال انجام است.
وی افزود:باید بر روی تامین آب پایدارتر تمرکز کنیم تا اقتصاد روستاییان دچار بحران نشود لذا ساخت این مجتمع های آبرسانی بهترین راهکار در راستای مدیریت واحد روستاهاست که البته هزینه نگهداری از آن هم بسیار پایین است.

حکم جناب آقای عبداله قدرتی به عنوان مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی تایید شد. ایشان از اسفند ماه سال 93 طی حکمی از سوی سید علی اکبر پرویزی استاندار استان به عنوان سرپرست در این دفتر مشغول به فعالیت بودند. قدرتی سابقه خدمت در پست های مدیریتی همچون معاونت دفتر منابع انسانی و معاونت دفتر امور روستایی استانداری را در کارنامه خود دارد. 

انتصاب مدیر جهاد کشاورزی منطقه

| سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ق.ظ

جناب آقای علی وحیدی به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی منطقه انتخاب و انتصاب شده اند. ایشان در این دستگاه سابقه خدمت در پست معاونت را نیز در کارنامه دارند. مراسم تودیع و معارفه ایشان امروز سه شنبه دوم تیرماه برگزار گردید.